donderdag 11 oktober 2012

Sneeuw ontdekt!

Eindelijk weer eens kaartjes gemaakt, heerlijk om te doen weer. Mijn meiden hadden gisteren beiden een vriendin te spelen en voor we het wisten, zaten we allemaal aan tafel, te stempelen, te kleuren en gezellig te kletsen.

Kerstkaartje

Ik maakte een kerstkaartje met de nieuwe stempels en papier van Eline, helemaal schattig die uiltjes. En wat ik toen ontdekte; WAUW, sneeuw!



Al een tijdje een Snow Marker stift in huis, maar had het nog steeds niet gebruikt. Ik smeerde het langs de randjes van sommige onderdelen van mijn stempelafdruk en was hevig teleurgesteld....... was dit het nou? Gewoon een dik laagje gelpen achtig randje... hmmmm... Totdat ik zo slim was om de verpakking eens te lezen en ergens zag ik heatgun staan.... hahahahaha, oké.

Heatgun gepakt en boven de witte "gel" streepjes gehouden en wauw zeg, het popte net als popcorn omhoog en ik had zomaar sneeuw. Helemaal leuk!! Heb het bijvoorbeeld ook op het hoofdje van het schattige uiltje gelegd en op de knoopjes wil ook prima.



Als je het op laat drogen en dan met de heatgun verwarmt, dan wordt het wat evenredig dik. Ga je er direct na het smeren met de heatgun over, dan wordt het wat meer popcorn achtig.

Mocht je het trouwens willen aanschaffen, ik heb het bij Creabest gekocht, hier staat het in hun webshop: Snow Marker

Babykaartje

Ook maakte ik een babykaartje voor een collega van mij die vader is geworden van een zoon. Heerlijk ouderwets Frencesachtig ;) met veel laagjes en restjes papier.




Lieve scrapgroetjes Frences

10 opmerkingen:

  1. Hoi Frences,

    Wat is het een leuke kaart geworden schattig uiltje super leuk papier en....sneeuw.
    De eerst keer dat we het gebruikten waren we ook verbaast dat het zo oppopte!!!
    Mijn nichtje vond het ook geweldig, en met sinterklaas trok ik haar briefje en daar stond op "POEFSNEEUW" wist gelijk wat ze bedoelde, dus hier het het vanaf die tijd zo....

    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes en mooi hoor het sneeuweffect !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve kaartjes! Ja, de eerste keer dat ik zo'n sneeuwpen gebruikte was ik ook teleurgesteld. Ik had destijds ook nog geen heatgun... Toen ik mijn kaart in de broodrooster hield, kwam de verrassing. Het is leuk!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn weer erg leuk! Wil je mijn adres hebben :-) Vorig jaar heb ik kerstkaartjes met randjes. Een heel gedoe met gesso,dit is dan wel DE uitvinding!

    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaartjes Frences, ik ben ook helemaal fan van de uiltjes. Ze zijn zo leuk!

    Fijne dag,
    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaarten, heel mooi.
    En met dat sneeuw ziet er heel erg gaaf uit.

    Grtjs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat super lief!!! Ik blijf Eline's tekenkunst bewonderen, zo schattige afdrukjes! En jij weet er dan direct weer super Frences-stijl-kaarten mee te maken, errrrug leuk!!!
    Fijn weekend,
    groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf zeg, die sneeuw! Super leuk voor de kerstkaarten....
    Groetjes,
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh.. wat een leuke kaartjes! Ik vind de kerstserie van Eline helemaal leuk, jij hebt er echt een geweldig kaartje mee gemaakt. En het 'sneeuw' is inderdaad super gaaf! En voor babykaarten heb ik sowieso een zwak, die vind ik dus ook helemaal leuk. Bijzonder effect geeft het inkleuren op kraftpapier, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen